
becca klimaregnskap
Prosjekttype
IDG2015 Strategisk design – våren 23
Utformet med
Andrea Christiane Walbeck
Verktøy
Illustrator & Photoshop
Brief
I strategisk design skulle vi lage en visuell identitet for xIQ/MoreScope – finne et nytt navn, utforme den visuelle identiteten i tråd med strategien til selskapet ved å gjøre research, skape et moodboard og lage en SWOT (styrker, svakheter, trusler, muligheter). Det skulle skapes nettside, app-ikon, sosiale medier, visittkort, 2 valgfire kontaktpunkter og en designmanual.
Løsning
Andrea og jeg startet oppgaven med å lage et moodboard vi jobbet utifra. Vi ønsket et teknologisk, men moderne uttrykk, med myke og luftige linjer, og lagde det vi kalte “nettet” som skal representere en reise eller en livslinje. De svarte prikkene skal symbolisere hvor små og store utslipp befinner seg. Vi syntes dette var en god representasjon og illustrasjon av det teknologien til Becca kan bidra med; kartlegging av utslipp. Vi valgte også å skape en nettside med mulighet for mørkemodus for å skape bedre brukeropplevelse, og fordi Becca er et selskap med fokus på miljø og klima. Å ha på mørkemodus kan være miljøvennelig sammen med andre faktorer.










